Contact met dierbare na overlijden

  • Anke1974

    Dag lieve lotgenoten,

    Het is voor mij inmiddels al weer bijna 6 jaar geleden dat mijn allerliefste vader heel plotseling is overleden. Hij is maar 65 jaar geworden. Destijds heb ik mijn verhaal op dit prikbord geplaatst en ik heb hele lieve reacties gehad. Regelmatig lees ik de verhalen van lotgenoten die voor mij heel herkenbaar zijn.

    Wat ik op dit prikbord eigenlijk een beetje mis, zijn verhalen van lotgenoten die na het overlijden van hun dierbare nog contact met ze hebben. Zelf heb ik veel contact met mijn vader waardoor het verlies draaglijker is. Direct na zijn overlijden liet mijn vader me op verschillende manieren weten dat hij heel dicht bij mij is. Hij vertelt me dingen, hij verschijnt in mijn dromen, maar ook via tastbare manieren.

    Tot voor zijn overlijden was ik niet echt bekend met “leven na de dood”, ik had me er nog nooit mee bezig gehouden. Dat veranderde na het overlijden van mijn vader. Ik heb veel op internet gelezen en ik ben me er in gaan verdiepen. Het blijft toch een beetje een moeilijk onderwerp. Voor de één is het heel normaal dat er een leven na de dood is, voor de ander is het volstrekt ondenkbaar. Ik probeer iedereen hierin in zijn waarde te laten.

    Ik zou heel graag verhalen van lotgenoten willen lezen die ook contact met hun dierbare hebben na hun overlijden, op welke manier dan ook.

    Veel liefs,

    Anke

  • Jantine

    Hallo Anke,

    Ik heb ook contact met mijn vader en daar ben ik helemaal niet blij mee. Hij is nu drie jaar dood en ik wil helemaal geen comtact. Ik ben mishandeld en misbruikt en vind het vreselijk dat hij nu in mijn dromen komt. Het straat verbod wat hij had geld nu niet en ik wil geen verschijningen en dromen meer. Kan jij me helpen

    Alvast bedankt.Jantine

  • Anke

    Dag Jantine,

    Jeetje, wat een verhaal. Ik ben heel blij met het contact met mijn vader, maar ik kan me voorstellen dat jij dat niet bent.

    Je kunt je inderdaad uitschakelen voor contact, dat heb ik in een programma op tv een keer gezien. Een bekend medium heeft een jong meisje geholpen het contact met overleden mensen uit te schakelen. Maar hoe je dat zelf doet… helaas, daar heb ik geen ervaring mee. Misschien dat je via een ander forum hier hulp in kunt vinden? Heel veel sterkte!

    Liefs,

    Anke

  • Jantine

    Anke ik hoop tochdat je me kan helpen. Het is vreselijk echt heel vreselijk. Ik heb op andere forum gezocht maar niks gevonden. Ons hele huis word geterroriseert door hem. hij is nu ook in mijn woning gekomen en maakt mijn kinderen bang. ze durven niet meer alleen, te slapen omdat opa ze bang maakt. Wat moet ik hier nou mee. Jou vader is teminste lief geloof ik en die van mij zorgt dat iedereen bang is en ons huis uitwil maar dat gaat niet.l

    Wie is dat bekende meduim die dat jonge meisje geholpen heeft, heb jij dat gedaan. help me.jantine

  • Bep

    Jantine, ik heb die uitzending ook gezien, was van het zesde zintuig heb je misschien ook wel eens gezien.

    er is op facebook een site van maar je kan ook naar RTL4 mailen of schrijven om te vragen wie die paragnoste was.

    Haar naam weet ik niet meer maar ze was in de uitzending, een dame van in de 50 jaar en blond en aardig maar nog belangrijker ze was heel goed en heeft verschillende mensen geholpen.

    Ik denk dat zij je wel kan helpen. Ik heb al gegoocheld maar kon het niet zo snel vinden, probeer jij het anders op google, ik zal

    morgen ook nog even verder voor je zoeken, misschien dat het dan wel lukt.

    Sterkte meis, voor je hele gezin

    Groetjes van Bep

  • anke1967

    Hoi Jantine

    Wellicht kun je eerst beginnen met het branden van witte salie .

    http://plazilla.com/reinigen-met-salie

    groetjes Anke .

  • Karineke

    Lieve Jantine, Ik ga ook op zoek voor eventuele hulp. Groetjes, Karin

  • Karineke

    Hallo Jantine,

    Ik heb gezocht en vond een spirituele praktijk en heb jouw vraag neergelegd.

    Dit antwoord ontving ik:

    Persoonlijk denk ik dat de rouw haar herbelevingen geeft en dat ze daardoor denkt dat dit haar vader is die dit doet. In de spirituele wereld hebben ze geen lichaam meer en kunnen ze ons niets aandoen wat aan deze kant van het leven wel kan. Veel fenomenen die gebeuren zoals lijstjes die omvallen en lichten die knipperen kunnen vaak verklaard worden vanuit de heftige emoties van achterblijvers. Er bestaan in mijn beleving veel slechte mensen, maar geen slechte geesten. Onze ware essentie is goddelijk en op het moment dat we het lichaam en het leven loslaten, laten we ook alles los wat bij het aardse hoort en keren we terug naar onze werkelijke essentie. Dus voorlichting over hoe het werkt vanuit de andere kant zou haar een heel stuk kunnen helpen om rustiger te worden.

    Ik hoop dat het je een beetje helpen kan.

    Lieve groet, Karin

  • anke1967

    Wat ontzettend lief karinneke

  • Anke1974

    Dag allen,

    Ik heb al een tijdje niet meer op deze site gekeken, vandaar dat ik de berichten nu pas lees. En Anke1967, wat toevallig dezelfde naam als ik (niet verwarrend hoor!)

    @ Jantine : wat vreselijk voor je dat jouw overleden vader jou en je familie zo terroriseert! Ik weet inderdaad dat er “kwade” overleden mensen zijn die dat kunnen. Heel erg!! Inderdaad mijn advies is om naar een goed medium te gaan. Zelf heb ik nog nooit contact met een medium gehad, omdat ik mijn eigen ervaringen hiermee heb en daar goed mee kan leven.

    In Enschede (ik woon zelf in de buurt) zit b.v. medium Anita, over haar heb ik veel verhalen gehoord. Zij is heel erg goed, ze heeft een internet site, ze geeft lezingen en je kunt ook persoonlijk een afspraak met haar maken. Vind je dit nog moeilijk, wat ook interessant kan zijn is een paranormaalbeurs bezoeken. Die zijn er regelmatig in alle hoeken van Nederland. Ook op internet te vinden.

    Ik heb een aantal tips voor je om jezelf af te sluiten voor contact met je vader, misschien dat ik je een heel klein beetje kan helpen. “Kwade” overledenen zoeken makkelijk contact met angst. Hoe angstiger mensen zijn, hoe makkelijker het voor ze is om je te vinden. Het is heel moeilijk, maar probeer de angst van je af te zetten door je te concentreren op je normale leven. Praat er ook veel met je familie over. Wat “doet” je vader? Kun je me uitleggen op welke manieren hij contact met je zoekt?

    Daarnaast is licht en rust heel belangrijk, zorg dat je voldoende licht in huis hebt. En zorg ook voor geluid om je heen. Hoeft geen tv te zijn die hard aan staat, maar zorg wel dat er geluid om je heen is. Radio, cd, ieder soort van afleiding.

    Mijn vader praat altijd veel met me, ik ben zielsgelukkig met dat contact. Ik hoor wat hij zegt, wat hij me vertelt. Daarnaast komt hij veel in mijn dromen voor, en vertelt me 's nachts hoe het met hem gaat en waar hij is.

    Heel veel sterkte gewenst! Ik hoop dat ik je een beetje kan helpen.

    Veel liefs,

    Anke1974