Wanneer kan ik weer echt genieten?

  • Chifon

    Gisteren alweer 3 maanden alleen. Het wordt er niet beter op. Juist met dit mooie weer mis ik mijn maatje. O.a samen overleggen, naar Frankrijk op vakantie, een glaasje rosé drinken, kan niet meer. Iedereen denkt dat het met dit mooie weer gemakkelijker is. Ik ervaar dat het zwaarder wordt. Het doet me teveel denken dat we het in de zomermaanden zo heerlijk hadden. Van ellende loop ik veel. Gisteren had ik weer een rotdag. Gelukkig belde een vriendin op om mee te fietsen. Dat was wel gezellig, lekker geluncht. Echt hiervan genieten lukt me nog niet. Ik vind dit erg voor mijn vrienden die zo hun best voor mij doen. Vorige week trouwde er een dochter van een vriendin. Vanwege omstandigheden ben ik hier alleen naar toe gegaan. Ik had het idee dat ik in een verkeerde film zat. Al die vrolijke mensen, kon zelfs niet blij zijn voor het bruidspaar. Ik haat mezelf hierom. Gisteren einde van de vierdaagse. Niemand die voor mij kwam. Na afloop heb ik met anderen iets gedronken. Dat viel helemaal verkeerd. Thuis gekomen dacht dat ik in een crisis was beland. Wie kun je dan bellen. 112 zien je aankomen. Gelukkig ben ik door mijn vermoeidheid in slaap gesukkeld. Vanmorgen op met een kater. Heb het er maar weer uitgewandeld.

    Voor morgen heb ik samen met twee buren een picknick voor de buurt georganiseerd. Ben benieuwd hoe ik me dan voel. Durf geen alcolhol te drinken, bang dat het weer mis gaat. En ik vind een glaasje rosé zo lekker, waar ik normaal echt van kan genieten. Wat ben je toch kwetsbaar in deze tijd. Als het zo door gaat moet ik nog professionele hulp gaan zoeken, waar ik eigenlijk geen zin in heb.

  • Blueswoman

    Beste Chifon

    Niemand kan je vertellen of en wanneer je verdriet wat minder zal worden.

    Het is allemaal herkenbaar wat je schrijft,

    maar wat heb je tegen professionele hulp?

    Die kunnen soms net een stapje verder /beter in de richting liever gezegd dan dat wat vrienden kunnen.

    Ook ik had al mn hele leven iets tegen de professionele hulp

    maar nu dit keer kan ik niet echt zonder

    het is te zwaar te veel.

    Rouwen is en blijft zwaar werk en hoelang je erover doet

    jij bent diegene die dat bepaald en niemand anders.

    3 maanden, jaar ,3 jaar ,10 jaar jij mag het zeggen.

    Rouwen is ook eenzaam werk want niemand kan je daarbij helpen.

    Je moet echt alles zelf doen helaas. vandaar dat professionele hulp soms heel goed kan werken

    zij kunnen je handvatten geven die je misschien kunnen helpen..

    Het enigste advies wat ik voor je heb is

    Blijf erover praten, op moment dat je het weg gaat drukken

    word straks de klap alleen maar heftiger met alle gevolgen van dien.

    Je kan dan niet bij 112 terecht maar er wel zoiets als luisterend oor

    BV

    http://www.113online.nl of http://www.sensoor.nl of http://www.hetluisterendoog.nl/

    zo zijn er nog wel meer te noemen.

    probeer het eens misschien helpt het je.

    liefs.

  • Chifon

    Dank je voor de goede tips. Ik denk dat ik volgende week contact met de huisarts opneem. Ik zal dit met hem bespreken. Ik heb altijd hulp verleend mogelijk is het daarom zo moeilijk voor me om hulp te vragen.

    Gelukkig heb ik fijne mensen om me heen, deze kan ik niet altijd lastig vallen met mijn problemen. Dus zal ik een andere oplossing moeten vinden. Erover schrijven helpt al veel.

    Bedankt voor je reactie., Chifon

  • Blueswoman

    Graag gedaan hoor

    We zijn er om elkaar te helpen

    Mocht je willen kan je ook altijd een PB ssturen naar me

    en als je dat wilt kun je mn email wel krijgen zodat je het iig kwijt kan.

    liefs

  • Nanneke

    weg

  • Chifon

    Bedankt voor jullie reacties. Als ik hulp ga zoeken dan doe ik dit in overleg met mijn huisarts. Ik heb reeds gegoocheld en de kosten worden voor een groot gedeelte vergoed door mijn verzekering, dat geeft hun site aan. In dergelijke situaties kun je beter contact opnemen met je verzekering. Ik vind het bedrag van 1080 euro erg veel voor 1 keer therapie.

    Vriendelijke groet