Ik ben zo moe...en ben het zo zat

  • Monique

    Hi lieve lotgenoten,

    Ik ben zo ontzettend moe en zo alleen met mijn verdriet. Ik baal van alles.

    Mijn liefje is over 18 dagen, 2 jaar niet meer bij mij. Ik mis hem elke dag.

    Hij is overleden aan longkanker en ik heb tot 1 week voor zijn overlijden voor hem thuis gezorgd.

    ++

    Ik kan zeggen dat het jaar 2012 tot heden heel zwaar is geweest om met mijn verdriet om te gaan.

    Het eerste jaar had ik nog steun van een consulente van humanitas. Ik koos ervoor om om de 2 weken of 1x per maand een afspraak te hebben.

    (Ik was gestart met een online shop en dat vroeg veel aandacht….doorgaan met leven. Het leek net alsof ik op de adrenaline voortging.)

    En sinds april vorig jaar sta ik er helemaal alleen voor. Ik heb alleen mijn moeder om bij uit te huilen, maar die wil ik ook niet belasten met mijn verdriet.

    Zij is 71 jaar en heeft in 1999 een hersenbloeding gehad. Het is voor haar moeilijk om te horen dat haar dochter intens verdriet heeft. Gaat zich zorgen maken en haar bloeddruk stijgt weer naar enorme hoogte.

    Ik heb ook gemerkt dat ik in 2012 slordiger ben geworden. Ruim veel later de dingen op. Heb soms dagen mijn gordijnen gesloten. (overburen kunnen zo naar binnenkijken)

    En ik heb geen zin meer. Merk dat niks me meer interesseert. Al merk ik dat dingen in de soep dreigen te lopen…….haal mijn schouders op en blijf gewoon zitten waar ik zit….terwijl er gevolgen aan het rustig blijven zitten zit. Soms voel ik ook een soort drang boven komen om dingen stuk te maken. Gewoon kapot maken.

    Vanochtend voelde ik mij helemaal top. Had gisteravond laat een open sollicitatie gemaild en kreeg 20 minuten later al een bericht van de directrice dat ik uitgenodigd zal worden. Ik had een goede nachtrust gehad (beter dan normaal) en vanochtend om 09.00u had ik al een bericht ontvangen van de afdeling PZ die aangaf dat de manager zou bellen voor een afspraak. Die belde om 09.30u…..ik heb donderdag mijn gesprek. Voelde me echt HAPPY……Ik begrijp dan ook niet dat ik NU weer het gevoel heb dat ik “down the drain” ga! Ik ben het rouwen zo zat! Ik zou zo graag wensen dat het STOPT! Waarom kan ik me niet gewoon een maand goed voelen, zonder die stomme pieken en dalen van het rouwen.

    Toen mijn vriend net een paar dagen was overleden zei iemand tegen mij dat ik maar moest denken dat er miljoen mensen mij voor zijn gegaan die ook een geliefde zijn kwijtgeraakt. Hij had zelf 3mnd ervoor zijn vader verloren. Ik vond dat wel mooi gezegd. Het gaf mij hoop dat ik sterk genoeg ben om het verdriet te dragen.

    OMG, ik vind het nog steeds ondragelijk. Het verdriet en het “geklaag” is zeer vermoeiend. Ik herken mijzelf gewoon niet.

    Ik ben het zoooooooooo zat!

    liefs monique

  • Blueswoman

    zo herkenbaar wat je schrijft

    Maar zie het als een positief teken dat je een sollicitatie gesprek gaat hebben.

    Misschien gaan nu de dingen zich dan naar het goede keren.

    Het verdriet zal er wel blijven maar hopelijk gaan de scherpe kantjes er eens voor je af.

    Bij mij zit er teveel verdriet

    10 jaar gelden mn eerste lief weg,vorig jaar mijn 2e

    Zie het, evenals jij, gewoon niet meer zitten.

    Kan niet meer, ben op, zowel lichamlijk als geestelijk.

    Nu ben ik lichamelijk toch al zeer slecht en prognose is dat het nooit meer beter zal worden

    dus voor mij ligt het ietsje anders.

    Maar meiske ga ervoor en wie weet wat de toekomst je brengt.

  • Monique

    Hallo lieve Blueswoman,

    Dank je wel voor je lieve woorden. Gisteravond laat gaan slapen en ik was om 03.45u al weer wakker. Verdriet, onrust en onbegrip maakte dat ik niet meer in slaap kon vallen. Ben maar opgestaan, gordijnen geopend. Het was aan het sneeuwen…….zag er prachtig uit! Nog nergens voetstappen te zien….ongerepte sneeuw! Hoe mooi is dat om te mogen aanschouwen.

    Ik heb toen mijn laptop gestart en ben via Youtube afleveringen gaan kijken van de serie Touched by an Angel.

    Ik ben ook gaan mediteren en bidden om God en Engelen om hulp te vragen zodat ik het juiste voor mijzelf zal doen.

    En om natuurlijk het verdriet dragelijker te maken zodat ik niet meer als een zoutzak de dag doorga.

    Ik heb ze ook gevraagd om mij te helpen om de zelf gecreëerde troep (n.a.v. rouw) op te ruimen. Heb ook veel gehuild. Ben om 07.30u weer mijn bed ingedoken en werd om 10.15u weer wakker. Ik had nog steeds het zware gevoel. Ik heb direct mijn moeder opgebeld om haar te bedanken voor de steun die zij mij geeft. Maar ook mijn excuses aangeboden ivm mijn prikkelbaarheid. Zo liefdevol als ze is, gaf ze aan dat het niet erg is.

    Ik heb mijn eerste troep al in goede banen kunnen leiden. Heb eerst God en de Engelen gevraagd mij bij te staan toen ik ging bellen om het e.e.a. te regelen.

    Ik vroeg of ik de juiste mensen aan de telefoon mocht krijgen die mij zouden begrijpen dat ik niet met opzet nalatig ben geweest.

    Ik heb 2 schatten van vrouwen aan de telefoon gekregen die mij begrip toonde. Werd daarna teruggebeld door een man. Hij gaf met weinig woorden aan dat het allemaal goed is. Sommige mannen kunnen “kort maar krachtig” zijn in hun communicatie. Ik heb wel 10x willen zeggen DANK U DANKU….het is goed zei hij en hing op. :)

    Het voelt weer goed. Ik ben héél dankbaar! Heb dus nu weer meer vertrouwen in mijzelf gekregen om morgen het sollicitatiegesprek te voeren. Ik weet nu dat ik daar in mijn kracht zal zitten. En dat ik vooral niet lusteloos zal overkom. De job past precies bij mij. Daar ik niet meer dat hele commerciële wens te doen en het lekker easy wil houden.

    De functie omschrijving: Als gastvrouw voor een leuke sfeer zorgen en ik hoef alleen maar aardig te zijn. Lekker tussen de mensen en over koetjes en kalfjes praten.

    Ik heb weer vertrouwen in mijzelf gekregen………Dankzij God en de Engelen en jouw Blueswoman. ThanXx

    Liefs Monique

  • Nanneke

    weg

  • Monique

    Hi lieve Nanneke,

    Onze berichten hebben elkaar gekruist. Ik ben normaliter oplossingsgericht. En als ik ga klagen, wordt ik zo moe van mijzelf. En dat boven het rouwen is slopend.

    Ik kijk al sinds februari 2012 geen tv meer. Het maakte me onrustig, te veel reclame (harde geluiden), alleen maar negatieve berichten via het nieuws en ik bleef maar zappen ondanks er een leuke film was. Ik kijk nu alleen nog maar GTST via internet om even weg te dromen. Dat is alvast iets wat mij geholpen heeft. Het volgende dat ik wens is dat ik de rust vind om lekker een boek te lezen……..lekker wegdromen bij een prachtig verhaal. Dit lukt momenteel nog niet omdat de troep opruimen prioriteit heeft.

    Toen ik vanochtend om 07.30u weer mijn bed indook, heb ik de gordijnen open gelaten. Toen ik weer wakker werd dacht ik dat ik het licht in de huiskamer aan had laten staan…….zoveel licht in mijn huiskamer. Oja, ik heb de gordijnen open laten staan en door de sneeuw en de zon werd mijn hele huiskamer verlicht. Dat was al een goede start van de dag………LICHT in de duisternis. Ik laat mij gordijnen lekker open staan.

    Ik wens jouw Nanneke heel veel sterkte en wijsheid om de juiste beslissingen voor jezelf te nemen. En uiteindelijke zijn we niet alleen. We hebben elkaar hier op het forum/prikbord. En dat is voor mij heel goed, omdat we elkaar hier begrijpen en ons klaagzang mogen laten horen zonder dat je het gevoel krijgt dat men zegt/denkt…..daar heb je haar/hem weer.

    Heel veel liefs en sterkte!

    Deze dag wordt ook voor jouw mooi!

    Liefs Monique ;)

  • marianne

    Lieve allemaal

    Jaja, ik ken dat helemaal.

    Daarom is dit toch een geweldig forum met elkaar je verdriet een beetje kunnen delen, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje.

    Als ik maar afleiding heb kan ik daar toch best van genieten als is het maar een paar uur per dag.

    Maar ik denk dat wij ook uit deze droevige, don kere winterperiode moeten proberen te komen. Ik denk zelf als het straks weer een beetje voorjaar

    wordt, dat het IETS dragelijker wordt.

    Maar het zal zwaar blijven dit leven zonder je allessie! Maar meisjes we moeten proberen er toch een klein beetje van het leven te maken, een klein beetje maar…..

    Liefs Marianne

  • Sarah

    Dag iedereen,

    Ohja ik herken het gevoel. Ik ben twee maanden geleden een goede vriend verloren. Het was de broer van mijn vriend en ik woonde met hen beiden samen. Plots pleegde hij zelfmoord en ik heb hem gevonden. Dat beeld en die rouw laten me geen seconde met rust. Ik had altijd de drive om ervoor te gaan, die drive is verdwenen. Ik wil al die dingen niet meer doen. Het is erg zwaar. We zijn binnen de twee dagen verhuisd want ik heb hem thuis dood gevonden en ik kon er niet meer blijven. Het is zo zwaar om te rouwen.

    Veel sterkte iedereen.

    Sarah

  • alexandra

    hoi allemaal,

    Ik ben dan nog wel niet echt rouwend, maar herken wel het gevoel van moe zijn en het zat zijn.

    Mijn, enigste zus, heeft ALS en is bezig met dood gaan, maar ik heb nog wel ouders en een man en 4 kinderen om door te blijven gaan.

    Dat houdt mij echt op de been, samen met vrienden en collega's om mij heen.

    Ik zit nu in het traject van veel mantelzorg en zorgen en regelen. Ik doe het met liefde, maar soma ben ik zo moe ……

    sterkte allemaal alexandra

  • Monique

    Lieve Sarah en Lieve Alexandra,

    Ik wens jullie heel veel liefde en kracht toe!

    Heel veel liefs,

    Monique

  • ida

    Hallo allemaal,

    Soms ben ik ineens zo blij met jullie verhalen…eindelijk de herkenning dat het echt zo gek niet is dat er niets uit mijn handen komt. Soms denk ik waar ben ik nu gebleven, ik ken mezelf soms niet meer…deed ik altijd al zo….nee echt niet…je wordt een ander mens, herkennen jullie dat ook?

    En o wat vind ik dit tweede jaar zwaar, je wordt zo duidelijk met je neus op de feiten gedrukt en dat rouwen is zo vreselijk hard werken! Elke keer je afvragen…hoelang blijf ik nog huilen en heb ik zo'n verdriet?

    Meisjes wat fijn om even mijn beklag te doen…heerlijk….. en soms even stoom afblazen met mijn gezeur. Jullie begrijpen precies wat ik bedoel.

    Ik vind het iedere keer ook zo fijn om te lezen dat er zoveel dingen herkenbaar zijn en dat het niet gek is dat ik me nu nog steeds zo voel, maar wanneer gaat dat over!!! Nooit??

    Ik ben het soms zo zat…inderdaad!

    Liefs Ida