heimwee

  • Marion

    En zomaar was je weg. 20 februari 2011 vier dagen voor je 52 zou worden,ben je gaan slapen om nooit meer wakker te worden… Zo vreselijk moe,na een gevecht van bijna zeven jaar met slokdarm kanker. Mij en je jongens zoveel gegeven,en daardoor jezelf voorbij gegaan,dat was jouw manier om het vol te houden.. Zoveel liefde voor je gezin.. Wij samen zo gevochten,tegen een vijand waar niet van te winnen viel.. Een man zo groot,sterk en vol van leven als jij,te zien weg teren was ondragelijk voor mij… Alles werd je afgenomen,je schoonheid,kracht,je eigenwaarde en trots,wij je geliefde gezin,en uiteindelijk je leven.. We gunnen jou zo je rust,want als er iemand gevochten heeft voor het leven,dan ben jij dat. Maar o wat mis ik jou,ik hou nog net zoveel van jou als op het moment dat jij je laatste adem uitblies.. Ik zoek je overal,maar kan je niet meer vinden,en elk moment van de dag,voel ik die knijpende pijn in me lichaam.. Deze pijn voelt als heimwee,heimwee naar jou,naar onze liefde,naar het bijzondere en gelukkige leven dat we hadden.. Als je op reis bent,en je krijgt heimwee,dan kan je naar huis gaan,jij was mijn thuis,en je bent weg,hoe moet ik dan in godsnaam van deze pijn afkomen. Het maakt me zo moe,en moet doorgaan voor onze jongens,maar weet dat ik iedere avond als ik in bed me ogen dicht doe,de wens uitspreek om niet meer wakker te worden. Dan zal eindelijk me pijn overzijn,en kunnen we weer samen zijn,maar weet dat je zo kwaad zal zijn,dat je me van onze wolk weer naar beneden zal schoppen. Dus ga ik nog maar ff door. Iedere dag een dag verder bij je vandaan,maar ook een dag dichter naar je toe… Alles was,is,en zal altijd liefde blijven…

  • yvonne 53

    dit is zo herkenbaar, die heimwee die vreet van binnen, iedere dag opnieuw.

    Die krimpende pijn van binnen, de tranen die maar niet willen stoppen.

    Mijn lief overleed 7 februari van dit jaar, en het gemis is zooo verschrikkelijk groot. Maar we moeten door, we willen dat ons geliefden trots op ons zullen zijn, dat we het redden. Dat vertrouwen hadden ze in ons, en hebben ze nog in ons.

    Dat is hetgene waar ik me aan vasthou, iedere dag opnieuw.

    sterkte,

    yvonne

  • Ria

    Lieve Marion

    Wat heb je dat mooi geschreven, echt vanuit je gevoel.

    Het is inderdaad heimwee, dat omschrijf je goed, mijn lief is 14 oktober plotseling overleden ook pas 60 jaar,

    geen afscheid kunnen nemen helemaal niets……weg……in het begin heb je het besef nog niet, maar nu heb ik ook

    dat heimwee gevoel, inderdaad met heimwee ga je weer veilig naar huis, nu blijft die heimwee.

    Ik denk ook elke dag is een dag dichter naar onze lieverds, mijn lief zou mij ook van zijn wolkje schoppen, dus

    moeten we door knokken, ik weet zeker dat onze lieverds bij en in ons zijn elk moment van de dag.

    Liefs Ria

  • Ria

    Lieve Yvonne

    Vaak denk ik ook, raken die tranen dan nooit op?

    En onze lieverds zijn zeker trots op ons dat kan haast niet anders,ze zien ons elke dag worstelen

    maar ze zijn ook bij ons dat moeten we niet vergeten.

    Liefs Ria

  • erlo94

    Dit is zeker herkenbaar, ziek kan je er van worden van die heimwee.

    Mijn man is nu 15 maanden geleden overleden, maar die heimwee wordt steeds groter.

    Ik droom ook regelmatig over hem en dat ik er niet bij kan komen en dat ik alles alleen moet doen.

    Dus ja het gaat dag en nacht met mij mee.

    Wens je ook sterkte toe, valt niet mee voor ons allemaal elke dag opnieuw.

    Liefs Annejet

  • betsie j

    Goede middag Marion,

    De pijn die je beschrijft over het zien wegteren van je grote sterke man, vol van leven.

    Alles wat hem werd afgenomen, jouw gemis en heimwee naar die mooie gelukkige tijd.

    Je hebt het zo treffend verwoord.

    Het kon mijn verhaal zijn.

    Ook sta ik er nu veel meer bij stil, wat voor een pijn, waarschijnlijk ook angst en verdriet mijn lief gehad moet hebben. Hij moest beseffen, het is afgelopen hier voor mij, dat moet verschrikkelijk voor hem geweest zijn.Een man die altijd zei dat hij 100 jaar wilde worden, sterk als een beer, altijd opgewekt ,altijd voor iedereen klaar staan,blijmoedig en idd vol van leven,muziek maken en zingen.

    Ja en dan opeens die onheilsboodschap en de daaropvolgende ellende en toch nog altijd moed houden, alle pijn verdragen, nooit opstandig of klagen en uiteindelijk het onvermijdelijke aanvaarden en erin berusten.Diep, diep respect heb ik voor de manier waarop hij ermee omgegaan is.

    Daarvoor zou ik hem nu nog willen knuffelen maar dat gaat niet meer, is voorgoed voorbij.

    En dát is voor ons allen hier op het prikbord de Grote pijn , voorbij, voorbij komt nooit meer terug, en wij ..wij moeten verder of we er zin in hebben of niet, er blijft ons niets anders over.

    Gelukkig beseffen we dat er nog mensen om ons heen zijn waarvoor we ook willen doorgaan, dat onze lieverds niet anders willen.

    We moeten nog even volhouden hier.

    Het is goed dat je weet, dat als jij niet verder wil, je lief kwaad zal zijn, want dat is toch het laatste wat je wilt, hem kwaad maken.Hij moet nu vrede hebben en blij zijn over de manier waarop jij je best doet.

    Ik wens je heel veel sterkte en kracht.

    Warme groet,

    betsie

  • lies49

    Ja, die heimweegevoelens herken. ik wel.Vroeger als kind had ik dat ook,maar nu kom je er niet met nachten aftellen tot je weer naar huis mag.En dat wordt niet minder,maar we moeten door hoe moeilijk het soms ook is.Marion,ik hoop dat jij er voor je 2 jongens kan zijn.Al zal dat soms wel moeilijk zijn,maar het zijn wel kinderen die hun vader missen en nu alleen met hun moeder verder moeten.Dus je hebt nog een taak.

    Ja,onze mannen zouden willen dat we toch wat van maken,hoe moeilijk dat ook is soms.We moeten er maar opvertrouwen dat ze ons ergens vandaan in de gaten houden en ons beschermen.Dat gevoel heb ik wel en soms denk ik ook,voor mij hoeft het niet meer,maar hij zou me niet meer aankijken als ik de moed op zou geven.Duscdan schiet ik er nog niets mee op en jullie ook niet.

    Heel veel sterkte.

    Liefs Lies

  • Ria

    Helemaal mee eens Lies, ik hoop dat je wat bent opgeknapt na vandaag,

    Liefs Ria

  • Nanneke

    weg

  • Blueswoman

    ja lieve nanneke

    je bent heel erg flink, je steunt en leeft je in in mensen

    blijf schrijven want samen komen we erdoor

    liefs Wilma