Rouwverwerking bij partnerverlies

  • Don Bethume

    Wij zijn Herma Pellink en Don Bethume.

    In 2007 hebben wij onze partners verloren en hebben hierdoor ervaren dat het verwerken van je verdriet niet altijd met je directe omgeving kan worden gedeeld. Het echt begrijpen wat rouwen inhoudt wordt alleen begrepen door lotgenoten, mensen die dezelfde ervaringen hebben als jij.

    Dat is de reden waarom wij een website zijn gestart waar gelijkgestemden met elkaar kunnen praten over hun ervaringen, hun verdriet en emoties en die dat willen delen met lotgenoten die aan een half woord voldoende hebben om te begrijpen waar het precies omgaat.

    Wij nodigen u dan ook uit om uw verhaal over uw overleden partner te plaatsen op onze website www.rouwendoejenietalleen.nl. Hier vindt u verdere informatie over onze website.

    De website kunt u ook vinden op Startpagina “rouwverwerking.startpagina.nl” onder de kop “Lotgenotencontact”

    Daarnaast bieden wij de mogelijkheid om activiteiten op onze website te plaatsen die door lotgenoten worden georganiseerd, zoals b.v. een wandeling of een fietstocht.

    www.rouwendoejenietalleen.nl

  • Ria

    Zou mooi zijn Herma en Don, maar ik zag dat de meeste berichten al heel oud zijn er zal dus maar weinig gebeuren op jullie site,

    dus helaas ik dit niet wat ik zoek.

    Groetjes Ria

  • Don Bethume

    Hallo Ria,

    Bedankt voor je reactie. Jammer dat onze site niet is wat je zoekt.

    Onze site is 11 maart j.l. gestart. De verhalen die op de site staan zijn op 13 en 14 maart j.l. gepost, dit is dus nog niet lang geleden.

    Je begrijpt dat als je een dergelijke site begint de mensen de site eerst nog moeten vinden. Sander, de beheerder van het rouwverwerkingsprinkbord vindt het een goed initiatief en een mooie aanwinst voor hun linkverzameling.

    Nogmaals heel jammer. Wij, Herma en ik, weten als geen ander hoe belangrijk het is dat als je partner is overleden, ergens een mogelijkheid wordt geboden waar je je verhaal kwijt kunt en waarop lotgenoten kunnen reageren. Het maakt niet uit of een verhaal wordt ingestuurd door iemand waarvan de partner recentelijk is overleden of dat het een jaar of meerdere jaren geleden is. Het rouwproces verloopt voor iedereen anders.

    Met vriendelijke groet,

    Herma en Don.

  • Ria

    Hallo Herman en Don

    Bedankt Dan ga ik maar eens goed kijken, wat ik tot nu toe kon zien was van Lang geleden had ik het idee,

    Ik heb zeker de behoefte om meer te schrijven, mijn lieverd is 14 oktober plotseling overleden en ik kan er niet

    goed mee omgaan, dus zou het fijn zijn om mijn verhaal kwijt te kunnen, ik ga dus weer kijken.

    Groetjes Ria

  • Holland

    Herma en Don,

    Zien jullie niets in het overnemen van dit prikbord ?

    Zullen een hele boel rouwende mensen blij mee zijn.

    Groetjes Sam

  • anel

    Dat vind ik een heel goed idee,Sam.

    Groetjes van Anel.

  • Don

    Hallo Sam,

    Bijzonder dat je er over begint. Sander heeft ons ook reeds benadert met de vraag of wij het over wilden nemen. We hebben Sander geïnformeerd dat we ons alleen willen richten op lotgenoten die hun partner hebben verloren.

    Wij hebben zelf veel baat gehad bij de website van de Draaikolk. Deze site was ook met name bestemd voor mensen waarvan de partner was overleden. Tevens werden op deze site activiteiten geplaatst die door lotgenoten werden georganiseerd.

    Van deze site werd veel gebruik gemaakt tot eind 2010. Vanaf dat moment werd de site niet meer actief bijgehouden, tot verdriet van de mensen die regelmatig de site bezochten en aan activiteiten deelnamen.

    Wij, Herma en ik, vonden dit zo jammer dat wij besloten hebben een website te maken met een eenvoudige opzet, waarbij de mensen de mogelijkheid hebben om hun verdriet te delen en contact met elkaar te leggen.

    Op 12 maart is de site van start gegaan en we hopen dat veel mensen de weg hier na toe zullen vinden.

    Met vriendelijke groet,

    Don.

  • anel

    Ik kijk net op jullie website en lees ik over

    een overleden kater!

    Groet van Anel.

  • Nanneke

    weg

  • Myriam

    Ik heb ook op de link naar jullie site geklikt en tot mijn grote verbazing staat bovenaan het verhaal over Teun de kater…..vindt het echt wel zielig voor die kater en zijn baasje hoor, maar dit gaat toch echt niet over partner verlies!

    Zal niet zo gauw mijn verhaal schrijven als niet echt duidelijk is dat dit een lotgenoten site is voor mensen die hun partner verloren zijn.

    Tenzij die meneer zijn kater als partner aanzag…..ieoe….nee gekkigheid natuurlijk…..maar op deze manier komen er denk ik niet veel lotgenoten op jullie site af.

    Groetjes Myriam