ik mis je mam

  • malaika

    hallo

    wil even wat kwijt

    drie maart is mijn moeder overleden .We hebben met zijn allen

    voor mijn moeder gezorgd en gewaakt op het moment dat mijn moeder stierf

    was ik opgelucht voor haar dat het over was dat ze in die trein is gestapt die nooit meer terug komt. maar nu drie weken later wat mis ik haar zeg .om ieder dingetje moet ik huilen een dochter met een moeder zomaar een liedje laat ik een traan word smorgens jankend wakker van een droom en wil wat pakken maar het lukt niet de ene keer zijn het twee katjes de andere keer is het een vogel en ik wil ze behoeden voor wat ergs maar ik kan ze niet pakken

    maar ik huil lekker verder en ik voel me zo leeg zonder haar ik wil haar nog zoveel vertellen en vragen mam ik mis je

    malaika

  • nurse

    nou……het is natuurlijk ook vreselijk om je moeder te moeten missen. Mijn vader zei ooit, het maakt niet uit hoe oud ze zijn, maar eigenlijk kan je nooit zonder je moeder. wil je wat meer vertellen over je moeder? was ze jong? oud? wat betekende ze voor jou?

    gr nurse

  • malaika

    hallo

    ik zal wat meer vertellen over mijn moeder

    ze is 54 jaar geworden moeder van drie kinderen en sinds anderhalf jaar oma van twee mannetjes eentje is net drie maanden

    ze was een tijdje niet lekker ging naar de dokter begin januari en dertien januari de uitslag alvleesklierkanker heel agressief haar hele buik was al aangetast niks meer aan te doen .wat was ze sterk zeg die laatste twee maanden ze trooste ons ze wilde alles nog regelen het liefst ging ze nog werken ook al ging ze kapot van de pijn pas een week voor haar dood ging ze aan de morfine ze is zo dapper geweest

    en ik mis haar zo ik wil haar zo graag vasthouden knuffelen of even haar stem horen om dat gevoel kwijt te raken van leegte

    we gingen vaak samen gezellig shoppen lekker wat eten en drinken gewoon leuke dingen deden we .met de mannetjes lekker wandelen naar de kinderboerderij of ze gewoon lekker verwennen nu doe ik die dingen alleen en er is niks aan ik weet dat het nog heel vers is maar het lijkt al eeuwen dat ze er niet meer is

    bedankt voor je belangstelling

    groetjes malaika

  • thoughts

    Lieve Malaika,

    Mijn medeleven gaat naar je uit, ik las je berichten en ik voelde je pijn toen ik het las.

    Ik kan natuurlijk allerlei voorbeelden aandragen uit mijn eigen leven over mijn verliezen, maar wat ik zelf heb geleerd is dat het nu het nog zo vers is en de pijn zo snijdend kan zijn, dat het nu juist het moment is dat je naar jezelf luistert. Wat mij opviel was dat je aangeeft dat het eeuwen gelden lijkt dat ze er was en dat geeft voor mij aan dat je jezelf aan het verliezen bent, dat je bang bent al het mooie van haar en wat jullie hadden te verliezen. Misschien kan je voor jezelf dingen, manieren, bedenken dat als je dat doet dat je juist gaat voelen hoe dichtbij en hoe diep je moeder in je zit. Het klinkt misschien een beetje raar maar ook de pijn geeft aan hoe diep je moeder in je leeft, alleen de pijn is opzich niet altijd welkom. Er zijn wellicht meerdere dingen die je kan bedenken om haar heel dicht op een fijne manier bij je te houden. Maar ik weet zeker dat jij weet hoe je dat kan doen. ( mocht je het toch niet weten en dit voelt goed voor je, dan wil ik anders je nog wat ideeen geven)

    Ik wens je alles wat je nodig hebt,

    Mercedes

  • Danielle

    Lieve Malaika,

    Het lijkt wel of ik me eigen verdriet aan het lezen ben. Ik weet precies hoe jij je voelt. Mijn moeder is nu 15 maanden geleden overleden op 59 jarige leeftijd. Geen ziekbed maar één spontane!!! longbloeding. Wij waren ook onafscheidelijk, ik besprak alles met haar, we gingen samen winkelen etc. Echt MIJN hartsvriendin. Om zo jong je moeder te moeten verliezen is eigenlijk onacceptabel. Je heb haar nog zo nodig en zeker de kleinkinderen.

    Ik wil je enorm veel sterkte wensen met dit grote verdriet en weet dat je altijd je verhaal hier op het pb kwijt kan.