Heftig!.

  • Sunflower

    Hoi allemaal,

    Net terug van een wandeling over de hei samen met onze zoon en een vriendje van hem en natuurlijk onze hond.

    De afgelopen weken waren best wel erg heftig/intensief omdat de dagen weer in alle sterkte de revue passeerden zoals het vorig jaar rond deze tijd allemaal ging.

    Mijn moeder is op 19 februari 2006 overleden en daaraan voorafgaand ben ik ook nog eens een hele goede vriendin verloren en een half jaar na haar ook haar man. Dit alles in een tijdsbestek van acht maanden en dat heeft zeker de nodige impact zoals jullie weten.

    Op de sterfdag van mijn moeder heb ik een mooi boeket bloemen gekocht en ben er met een vriendin op uit gegaan die dag want had het er natuurlijk erg moeilijk mee.

    De laatste weken is het op mijn werk ook erg druk doordat we vele zieken hebben.

    Hierdoor draaien we lange dagen en tevens hebben we ook altijd nog de overleggen in de avonduren.

    Op zaterdag 24 februari hadden we ook nog eens een brandoefening en toen ik dit die avond thuis aan het vertellen was riep onze zoon ineens “kijk daar dan op de tafel”. Het boeket bloemen dat ik voor mijn moeder had gekocht bleek vlam gevat te hebben door een kaars die al geruime tijd aan was.

    Uitgerekend op de datum waarop vorig jaar de crematie was en ik zie het maar als een soort van teken van mams want kan het niet anders verklaren.

    Het heeft me wel kippenvel bezorgd en zeker als ik het verhaal nu vertel.

    Er is echt meer tussen hemel en aarde daar ben ik wel van overtuigd.

    Een hele tijd heb ik het verhaal hier niet neer kunnen zetten al voelde ik wel dat ik dat wilde doen maar had er de kracht niet voor.

    Er zijn in dat bewuste weekend heel veel emoties los gekomen en dat heeft de psycholoog niet voor elkaar gekregen.

    Daar was ik naar toe gegaan voor rouwverwerking maar het heeft niks met me gedaan en daarom afgelopen week besloten er mee te stoppen nadat ik er vijf keer geweest was.

    Denk dat ik toch wel meer een ervaren iemand nodig heb die de boel uit me trekt want hier kon ik niks mee.

    Moest er zelf mijn verhaal vertellen en soms vroeg ze wat en daar had je het dan mee gehad.

    Merk aan mezelf dat ik er meer aan heb door jullie verhalen te lezen en af en toe ook zelf te reageren of te schrijven als dat ik daar mijn tijd uit zat(kon er helaas niet meer van maken).

    Lees elke dag met jullie mee en wens jullie voor nu nog een aantal mooie dagen toe met veel zonneschijn want ook daar putten we weer kracht uit.

    Veel liefs en een dikke knuffel van Sunflower.

  • anke

    Lieve Sunflower

    Een dikke knuffel voor je,

    ik weet niet zoveel te zeggen ,

    pas goed op jezelf,

    die emoties dat is goed.

    meer tussen hemel en aarde , ik ben er ook van overtuigd, al is daar niet alles mee gezegd.

    De weg die je gaat is hard werken.

    liefs anke

  • Sunflower

    Hoi Anke,

    Dank je voor je reactie.

    Ja die emoties die komen wel en laat ik ook zeker toe want heeft uiteindelijk natuurlijk wel een doel.

    En dat het erg hard werken is daar ben ik inmiddels wel achter gekomen.

    Afgelopen zondag was het mams verjaardag en was het de tweede keer zonder haar maar volgens mij gaat het nooit wennen,ppppffff.

    Heb wederom een mooi boeket gekocht en was in gedachten veel bij haar.

    Ook voor jou een dikke knuffel terug en sterkte en veel liefs van Sunflower.